مدیر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی از برگزاری میز تخصصی اربعین با هدف توسعه و تداوم خدمات فرهنگی به زائران حسینی خبر داد.

توسعه و تداوم خدمات فرهنگی به زائران حسینی

غلامرضا کحلکی به جزئیات برگزاری این جلسه اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی در ایام اربعین حسینی در کنار سایر عاشقان و دلدادگان ابا عبدالله الحسین(ع) در کشور عراق خدمات و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی نیز به منظور توسعه و تداوم این خدمات در حوزه‌های فرهنگی اقدام به برگزاری میزهای تخصصی اربعین کرده است.

وی ابراز کرد: در این میزهای تخصصی که به مدت دو روز در قالب حضوری و وبیناری برگزار شد علاوه بر حضور دکتر اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق، نخبگان و فعالین فرهنگی و اندیشمندان عراقی همچون سهیل داورزینی، فعال شبکه های اجتماعی در عراق، علی السودانی، مدیر و فعال رسانه ای در عراق، محمد دشتی فعال اربعین در نجف، سید احمد الطباطبائی، موکب دار عراقی در نجف اشرف و...دور هم جمع شدند و در خصوص زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و اقدامات در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بحث و تبادل نظر کردند.

کحلکی در ادامه خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین در زمینه چگونگی بهره‌مندی از توان ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و پرداختن به امور خدماتی که این آستان مقدس رضوی همه ساله در ایام اربعین به زائران ارائه می‌دهد بحث و گفت و گو شد.

وی ادامه داد: مقرر شد حاصل این گفت‌وگو به صورت فعالیت های عملیاتی قابل اجرا به بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی ارائه و فعالیت های جدید فرهنگی پیگیری شود.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی توضیح داد: رفع موانع و تسهیل زیارت زائران از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی و همچنین مقرر شد نکات و مواردی که در بارش فکری حاصل از برگزاری این جلسات و میزهای تخصصی به دست می‌آید به فعالین حوزه اربعین در خارج از آستان قدس رضوی ارائه شود.

شایان ذکر است، مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزاری میزهای تخصصی، موضوعی و منطقه‌ای را در کنار سایر اقدامات مطالعاتی خویش برای توسعه خدمات و گسترش نام و نشان حضرت رضا(ع) در عرصه بین‌الملل و معرفی آستان قدس رضوی و سیره امام به مخاطبان بین‌الملل در دستور کار دارد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.